Thursday, 20 November 2014

'' တန္ဖိုးမရွိတဲ့ပါးစပ္အသိဥာဏ္မရွိတဲ့ဦးေႏွာက္နဲ ့ဘာသာ သာသနာကိုေစာ္ကား တိုင္းျပည္ကိုဖ်က္ဆီးေနသူ ''''


ဒီမိုကေရစီဗ် … က်ဳပ္ေျပာခ်င္ရာ ေျပာမွာေပါ့တဲ့…
စကထဲက ယဥ္သကို ဆိုသလိုေတာ့ျဖစ္ေနၿပီ။
ဟုတ္လိုက္တာေလ…. ၾကားရနာရတဲ့ စာေရး
သူတို႔ေတာင္ ၾကက္သီးေမြးၫႇင္းထမိေလရဲ႕…
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ စစ္ကိုင္းတုိင္း၊
 ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ကမ္းနိမ့္ေက်းရြာ(ခ)



သံုးပန္လွေက်းရြာမွာ က်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာတစ္ခုမွာ စာေဟာဆရာ လို႔ေခၚသလား စာေရးဆရာလို႔ ေခၚသလား ဘယ္လိုေခၚသလဲမသိတဲ့ ထင္လင္းဦး ရဲ႕ ပြဲစကတည္းက ရမ္းခ်င္ရာရမ္းေနတဲ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ကို ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူးေရာက္ ေနမွန္းသိ လိုက္ရတဲ့အတြက္ပါ။ စာေပပညာရွင္မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေႂကြးေၾကာ္ၿပီး ဘာျဖစ္လို႔ စင္ေပၚတက္ၿပီး ေျပာေန မွန္းကိုမသိပါဘူး။


စာေရးသူလည္း သူ႔ေဟာေျပာခ်က္ေတြကို ႏွစ္ခါျပန္နားမေထာင္ရဲဘူးရယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ …. လူႀကီးေတြေျပာ သလို အနေႏၲာ အနႏၲငါးပါးကို ေစာ္ကားလို႔ ေျမၿမိဳေၾကးဆိုရင္ သူ႔ေဟာေျပာခ်က္ကို နားေထာင္မိတဲ့ကိုယ္ပါ ေျမၿမိဳခံရမွာ။ စာေပေဟာ ေျပာပြဲစင္ျမင့္ရဲ႕ေအာက္မွာ လာၿပီး ဗဟုသုတယူ၊ လာၿပီး ေလ့လာေနၾကတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြနဲ႔ ကိုယ္ ေဟာေျပာရတဲ့ ပြဲရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကိုမွ မေထာက္ ဘုရားကစၿပီး အနေႏၲာ အနႏၲငါးပါးကို ေစာ္ကားသြားလိုက္တာ ေနာက္ဆံုးေျပာရရင္ သူ႔အေဖေတာင္မခ်န္ပါဘူး။ ဒီလိုလူမ်ိဳးကို ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရအခမ္းအနားမွာ ဘယ္လိုလူက ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူးေရာက္ ၿပီး စင္ေပၚတင္ေပးလိုက္တယ္မသိဘူး။

 အဲဒီရြာက ရြာသူရြာသားမ်ား အယူမွားၿပီး အဓမၼ၀ါဒေတြ ျဖစ္ကုန္မွာေတာင္စိုးရိမ္မိတယ္။ တစ္ခုေတာ့ အႀကံေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္ ဆရာႀကီး ထင္လင္းဦးရယ္။ သူမ်ား အိမ္က ၾကက္ကို ခိုးခ်င္ရင္ ကိုယ့္အိမ္ကၾကက္ကို လံုေအာင္ထားရတယ္။ “မသိနားမလည္တဲ့သူေတြကို စဥ္းစားပါေတြးေခၚ ပါလို႔ မေျပာဘဲ အသိတရားနဲ႔ မိႈင္းတိုက္တဲ့သူေတြကို အရြံဆံုးပဲ”  ဆိုၿပီး ႐ိုးသားတဲ့ေတာသူေတာင္သားေတြကို အသိဥာဏ္ မိႈင္း တိုက္ခဲ့တာ ဆရာႀကီး ထင္လင္းဦး ကိုယ္တိုင္ဆိုတာ ျငင္းခ်င္ေသးပါသလား။


 “အေဖက သားသမီးဆံုးမခ်င္ရင္ အေဖ က သားသမီးထက္တတ္ေနမွျဖစ္မွာေပါ။ ဆရာလည္းဒီတိုင္းပဲ” ဆိုတဲ့ ဆရာႀကီး ထင္လင္းဦး ကေရာအဘယ္မွ်ေလာက္ တတ္သိေနပါသလဲ။ ဘယ္ေလာက္ အက်င့္ သီလ ေကာင္းပါတယ္လို႔ အာမခံရဲပါသလဲ။ အဘဆရာႀကီး ဦးသုခ ေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ စကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္။


“အေမ ဟာ မိန္းမရႊင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါေစ.. အေမ ဟာ အေမပါပဲ” တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီး ထင္လင္းဦးက ကိုယ့္ကို လူ႔ ေလာက ထဲေရာက္ လာေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့ အေဖနဲ႔ အေမ ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို “ဟိုဒင္း အ၀ွာ ျပဳ႐ံုနဲ႔” ဆိုတဲ့စကားနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးထင္လငး္ဦးရဲ႕ ကိုယ္က်င့္သီလ နဲ႔ ႏႈတ္ထြက္စကားရင့္သီးမႈ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဖ႐ုႆ၀ါစာ ေ၀ါဟာရႂကြယ္၀မႈ ဟာလည္း အင္မတန္မွ ေလးစားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။


“ေျပာတာက တရားဓမၼ၊ လုပ္တာက မဟားတရား၊ ၿပီးရင္ကိုယ္က ၀တ္ထားတဲ့၀တ္စံုနဲ႔ လူေတြကို လွိမ့္ပိတ္၊ ဟိန္း ေဟာက္ၿပီးေတာ့ မေတာ္မတရားေျပာခ်င္တဲ့သူေတြကို ကၽြန္ေတာ္အလြန္ရြံတယ္” ဆိုတဲ့ဆရာႀကီး ဦးထင္လင္းဦးကိုယ္တိုင္ သိထားဖို႔က တျခားမဟုတ္ပါဘူး။

 ေဟာေျပာတဲ့ပြဲက ဦး၀ိစာရေမြးေန႔ပြဲ၊ ေျပာေနတာက အ႐ူးခ်ီးပမ္း၊ ၿပီးရင္ ကိုယ့္ေနရာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕တာ၀န္ကိုမေလးစား လူေတြကို လွိမ့္ပိတ္၊ ဟိန္းေဟာက္ၿပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ကိုမေတာ္မတရားမိႈင္းသြင္းတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးထင္လင္းဦး လိုလူစားမ်ိဳးကိုလည္း ပရိသတ္ကရြံမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ဆိုတာပါပဲ။

 တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးထင္လင္းဦး ရဲ႕ စကားက ကိုယ့္ရဲ႕တန္ဖိုးနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕အဆင့္အတန္းကို  ေဖာ္ျပေနတာပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခ်က္အႀကံေပးခ်င္ တာကေတာ့ ဆရာႀကီးထင္လင္းဦးရဲ႕ အင္မတန္မွ တန္ဖိုးရွိတဲ့စကားလံုးမ်ားဟာ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ သက္စြန႔္ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီ ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရေမြးေန႔ပြဲမွာ မေဟာေျပာသင့္ပါဘူး။

 ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ သံုးသင့္တဲ့စကားလံုးေတြမဟုတ္ဘဲ ငါးစိမ္းတန္းမွာ ရန္ေတြ႕ တဲ့အခါ သံုးသင့္တဲ့ စကားလံုးမ်ား ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရ ရဲ႕ေနာက္ဆံုးစကားတစ္ခြန္းရွိပါတယ္ဆရာႀကီးရယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕အေၾကာင္းေတြကို မေလ့လာမိလုိ႔ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ေျပာမိေျပာရာေျပာရပါတယ္ဆိုရင္ စကားလက္ေဆာင္ေပးလိုက္ပါ့မယ္။ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစာရရဲ႕ ေနာက္ဆံုးစကားက “လိမ္မာရစ္ၾကပါ” တဲ့ခင္ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ဆရာေတာ္ရဲ႕စကားကိုမလိုက္နာပဲ ဆရာေတာ့္ ေမြးေန႔မွာမွ မိုက္႐ိုင္းရတာလဲဗ်ာ။


“အခုျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တပည့္သား သံဃာေတာ္ပါဆိုတဲ့ လူေတြက အဲဒီျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သကၤန္းေတာ္ႀကီးကို ၿခံဳၿပီးေတာ့ ငါေျပာတာအမွန္..ငါေျပာတဲ့အတိုင္းလုပ္လို႔ ေျပာေနတာ မွန္သလား … မွန္သလား” ဆိုၿပီးဘာျဖစ္လို႔မ်ား စင္ျမင္ေပၚကေန ဟိန္းေဟာက္ေနရတာလဲဆရာႀကီးရယ္။ ဒီေလာက္ေလးေတာင္မွ ဆရာႀကီးမွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္မရွိ ဘူးလား။

 ျမတ္စြာဘုရားရဲ တပည့္သားသံဃာေတာ္ေတြက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ (၂၂၇) သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ေတြ၊ တနည္းအားျဖင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေဘာင္ေတြထဲမွာပဲ ေနတဲ့အရွင္သူျမတ္ေတြရယ္ပါ။

အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေတြဘယ္ေလာက္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ပုတၱပရိစၥာဂ တို႔ဘာတို႔ ပါဠိလို ရြတ္ျပေနတဲ့ဆရာႀကီး သိခ်င္လည္းသိမွာပါ။ အဲဒီလို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေဘာင္ထဲက သံဃာေတာ္ေတြက ဘယ္ႏွစ္ခါမ်ား ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ဆရာႀကီးတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရးေတြမွာ ၀င္ၿပီး ဟိန္းေဟာက္ေနတာမ်ိဳးကို ဆရာႀကီးေတြ႕ဖူးပါသလဲ။ တခုေတာ့ ရွိပါတယ္။


အမ်ိဳးသားေရးကို ဆရာႀကီးနားမလည္ေသးသမွ်ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ မ်ားအေပၚမွာေတာ့ ဟိန္းေဟာက္ေနတယ္လို႔ထင္ျမင္ေကာင္းထင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာလဲ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ တန္းတူညီမွ် ေရးလို႔တြင္တြင္ေအာ္တတ္တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္ပါ။ ဆက္ၿပီးမွားခြင့္ရွိပါတယ္ ဆရာႀကီးရယ္။


“ေသခ်ာတာက ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံထဲက တိုင္းရင္းသားဟုတ္လို႔လား… မဟုတ္ဘူးေနာ္”
“ေကာင္းၿပီ … ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေန႔ကစၿပီးမကိုးကြယ္ၾကနဲ႕ေတာ့.. ခင္ဗ်ားတို႔ အမ်ိဳးခ်စ္ရင္ ျမတ္စြာဘုရားမကိုး ကြယ္ၾကနဲ႔ေတာ့.. က်ဳပ္တို႔ အမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး.. ျမတ္စြာဘုရား ရခုိင္မဟုတ္ဘူးေလ.. ျမတ္စြာဘုရား ရွမ္းမဟုတ္ဘူး.. ျမတ္စြာဘုရားျမန္မာအမ်ိဳးသားမဟုတ္ဘူး”  တဲ့။


မွတ္ထားဦးေတာ့ စာေရးဆရာႀကီးေရ က်ဳပ္တို႔က ျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းကို ၫႊန္ျပတတ္လို႔၊ သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို ကိုယ္တိုင္ကုိယ္က် ရွာေဖြေတြ႕ရွိၿပီး နည္းေပးလမ္းျပေပးေတာ္မူခဲ့လို႔၊ မေကာင္းမႈကို ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္မွာ ျပဳေတာ္မမူတတ္လို႔၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကိေလသာတရားေတြကို  ကင္းစင္ေတာ္မူလို႔ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ရည္မွန္းၿပီး ႐ုပ္တုေတာ္ ထုလုပ္ၿပီး ကိုးကြယ္ခဲ့တာပါဗ်ာ။


 အက်ယ္တ၀င့္သိခ်င္ရင္ ဆရာႀကီးေရ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို ပါဠိ ျမန္မာ ျပန္ေလးရွာ၀ယ္ၿပီး ဖတ္ၾကည့္ပါလားလို႔ အႀကံေပးပါရေစ။


“အဲဒီတရားေတြထဲမွာ ဟိုလူမ်ိဳးကိုသတ္ မုတ္ဆိတ္ေမြးနဲ႔မို႔လို႔ ဟိုလူမ်ိဳးကိုေပါင္း မ်က္စိေမွးေမွးေလးနဲ႔ အသားျဖဴျဖဴ နဲ႔မို႔လို႔ ဆိုၿပီး ပါလား” တဲ့ ေမးမွေမးတတ္ေလဆရာႀကီးရယ္။

အဲဒီလိုမ်ိဳးေမးတတ္မယ္လို႔ကိုမထင္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ထဲမွာ ဆရာႀကီးေျပာသလိုမ်ိဳးေတြမပါပါဘူး ဆရာႀကီးရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီး ဆရာေတြရဲ႕ က်မ္းစာေတြမွာေတာ့ မေျပာတတ္ဖူးေပါ့ဆရာႀကီးရယ္။ ဆရာႀကီးေရာ အဲဒီက်မ္းစာကိုေတာင္းရမ္းၿပီးေလ့လာ ၾကည့္ပါလား။


မဂၤလသုတ္ထဲက ဥဇုစ သုဥဇုစ လို႔ ဆရာႀကီးေျပာသြားတယ္ေနာ္။ အဲဒီလိုပဲ မဂၤလာသုတ္ထဲ က အေသ၀နာစ ဗာလာနံ ဆိုတာကိုေရာ ဆရာႀကီးနားလည္ပါရဲ႕လား။ က်ဳပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာတရားမွာေတာ့ သူ႔အသတ္ကို သတ္ျဖတ္ပါလို႔ ေဟာမထားပါဘူး။ ပါဏာတိပါတ၊ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းကို ေ၀ရာမဏိ ေ၀းစြာေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏လို႔ ဆိုထားပါ တယ္။

အဲဒီလိုပဲ ဗာလာနံ လူမိုက္မ်ားကိုေတာ့ လူမိုက္ဆိုလွ်င္ေရွာင္ေသြလႊဲလို႔ မမွီ၀ဲနဲ႔ကင္းေအာင္ေန ဆိုသလို က်ဳပ္တို႔က ကိုယ့္တုိင္းျပည္အေပၚမွာ ေကာင္းက်ိဳးမေပးလူမိုက္ေတြနဲ႔ ေ၀းေ၀းေရွာင္တာကို ဆရာႀကီးက ဘာျဖစ္လို႔မ်ား အုိးကမပူ စေလာင္းကပူ ျဖစ္ေနရတာလဲ။


“သာကီမ်ိဳးဟာမို႔လို႔ ေျပာတိုင္းေျပာတိုင္း အစ္ကိုကႏွမကို မိန္းမလုပ္တာ သာကီမ်ိဳးလို႔ေခၚတယ္” “ကိုယ့္ႏွမ ကိုယ္ယူတဲ့အမ်ိဳးကို သာကီမ်ိဳးလို႔ ေခၚတယ္”ဟု ဆရာႀကီးရဲ႕ အင္မတန္ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ မဟာေရႊဥာဏ္ေတာ္ႀကီး စူးေရာက္ၿပီး အဓိပၸာယ္ဖြင့္ထားတဲ့ သက်သာကီ၀င္မ်ိဳးမျဖစ္ ေအာင္လို႔မ်ား ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ မိမိရဲ႕ႏွမမ်ားအား ထိုဗာလာနံမ်ားအား ေပးထားျခင္းျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ေလာ။


 တကယ္ေတာ့ သာကီမ်ိဳးဆိုတာ အျခားတပါးေသာ ေသြးမ်ားအေႏွာမခံဘဲ၊ ဘာသာတူျခင္း၊ မ်ိဳးႏြယ္တူျခင္း ထိမ္းျမားျခင္း ကို သာကီမ်ိဳးလို႔ေခၚပါတယ္ ဆရာႀကီးေရ။ ေနာက္တစ္ခါမ်ား ပိဋကတ္ေတာ္ကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ေသေသခ်ာခ်ာေလ့လာပါခင္ဗ်ာ။ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ဦးေႏွာက္ေသး ေသးေလးကို သူမ်ားေတြရယ္စရာျဖစ္ေအာင္ ထုတ္မျပပါနဲ႔။


ေနာက္တစ္ခုက ဆဒၵါန္ဆင္မင္းဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ ေသာႏုတၳိဳရ္မုဆိုးဟာ သကၤန္း၀တ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ သကၤန္းကိုသူနဲ႔တပါတည္း ေဆာင္ယူသြားတာပါ။ ဆရာႀကီး ေျပာတဲ့ ဦးပုည စာထဲကလို ဘူမိေျမရပ္ခြာေတာ္နဲ႔ရွပ္လိုက္တဲ့ အခါ ေသာႏုတၳိဳရ္မုဆိုးက သူ႔ကို အႏၲရာယ္ျပဳမွာစိုးလို႔ သူ႔မွာပါလာတဲ့သကၤန္းကို ဆဒၵန္ဆင္မင္းရဲ႕ ႏွာေမာင္းေပၚတင္ေပး လိုက္တာပါ။

သာသနာ့ေအာင္လံ သကၤန္းကိုျမင္လိုက္တဲ့ ဆဒၵန္ဆင္မင္းက ေသာႏုတၳိဳရ္ကို အသက္ခ်မ္းသာေပးလိုက္ပါ တယ္။ ဆဒၵန္ဆင္မင္းဟာ ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္က်င့္ေနတဲ့ ဘုရားေလာင္းႏုစဥ္ဘ၀ဆိုေပမယ့္ ဆင္ဆိုတဲ့ တိရိစၧာန္တစ္ေကာင္ ရယ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတိရိစၧာန္ကေတာင္ သကၤန္းကိုျမင္႐ံုနဲ႔ ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖစ္မိေပမယ့္ “ဗုဒၶဘာသာကို သကၤန္း၀တ္ေတြ ဖ်က္ဆီးေနတာ၊

ဒီလိုခ်ည္း ပတ္လာတဲ့လူႀကီးက ဒို႔က သာကီမ်ိဳးကြလို႔ ေအာ္ေတာ့ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ဆံပင္ရွိတာနဲ႔ ဆံပင္မရွိတာပဲ ကြာတယ္ ဟေကာင္ရဲ႕”လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးဟာ တိရိစၧာန္ေလာက္ေတာင္ အသိဥာဏ္မရွိတာကို ေတြ႕ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။


တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေခ်ာင္းဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ကမ္းနိမ့္ေက်းရြာ(ခ) သံုးပန္လွေက်းရြာမွာ ျပဳလုပ္သြားတဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲထဲက စာေပပညာရွင္မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ဟစ္ေႂကြးၿပီး ေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ ေပၚကေန ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ ဆရာ၊ မိဘ ေတြကို အယူမွားေစာ္ကားကာ ေျပာခ်င္ရာေျပာသြားတဲ့ အ႐ိုင္းထဲက အယဥ္စာသားမ်ားကို ထုတ္ႏႈတ္ထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

က်င္းပတဲ့စာေပေဟာေျပာပြဲက ကမ္းနိမ့္လို႔ေခၚတဲ့ သံုးပန္လွရြာသား ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္ေဟာေျပာပြဲပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီစာေပေဟာေျပာပြဲမွာ မိုက္က႐ိုဖုန္း တစ္လံုးကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ေပးအပ္မိလို႔ ဆြမ္းဆန္ထဲ ႂကြက္ခ်ီးေရာရတဲ့အျဖစ္ ကိုေရာက္သြားပါတယ္။

ဒီလို လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ထဲကို ႏိုင္ငံတစ္ခုကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ေပးအပ္လိုက္မိပါက ဘာျဖစ္သြားႏုိင္ပါသနည္း။

 ဒီလို လူမ်ိဳးအတြက္ေၾကာင့္မ်ား တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ပန္းပြင့္ေလးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား အယူမွားၿပီး အသိဥာဏ္ေတြမိႈင္း အသြင္းခံရၿပီးၿပီလဲ။

မိုက္က႐ိုဖုန္းတစ္လံုးကိုင္ၿပီး ငါ့စကားႏြားရေျပာခ်င္တိုင္းေျပာေနတဲ့လူတစ္ေယာက္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခု၊ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ လာေရာက္နားေထာင္ၾကသူတစ္စု၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္ပန္းပြင့္ေလးတစ္ဆုပ္ကို  ဘာမ်ား အက်ိဳးျပဳႏိုင္စရာအရည္အခ်င္း ရွိပါမည္လဲ။


 ဆရာေတာ္ဦး၀ိစာရဘုရား.. အရွင္ဘုရား၏ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ “လိမၼာရစ္ၾကပါ” ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း “မိုက္က႐ိုဖုန္းကိုင္ လူထုကို “လိမ္” ကာ မ်က္ႏွာထား “မာ” ၿပီး အသိဥာဏ္ အယူမွားနဲ႔ မူး “ယစ္” ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာ ေသာင္းက်န္းေနေၾကာင္းပါဘုရား…..”

ဖိုးေဇာ္ (ဥကၠလာ)
ေရႊျမန္မာမီဒီယာ

No comments:

Post a Comment